Autodesk zvýšil tržby a počet předplatitelů, zisk klesl na polovinu
Americký výrobce konstrukčního software oznámil výsledky za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2015. Zvýšil tržby z licencí i předplatného, probíhající změna obchodního modelu má však zatím negativní vliv na zisk.
Čistý zisk spadl na polovičních 0,14 USD z 0,28 USD za 2Q loňského fiskálního roku.
Tržby za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2015 vzrostly o 13 % na 637 mil. USD z 561,7 mil. USD za stejné období loňského fiskálního roku. Nedávno koupená společnost Delcam k tržbám přispěla přibližně 11 mil. USD.
Společnosti se nejvíce dařilo v Evropě, Středním Východu a Africe, kde tržby vzrostly o 21 % na 244 mil. USD oproti stejnému období loňského roku. Růst zaznamenala i v dalších světových oblastech.
V minulém roce Autodesk oznámil plán na rozšíření obchodního modelu směrem k předplatnému svých programů a cloudových služeb. Společnost očekává růst předplatitelů v průběhu následujících čtyř let. V průběhu druhého čtvrtletí získala 74 tis. nových předplatitelů, meziročně tržby z předplatného vzrostly o 15 %, tržby z licencí vzrostly o 12 %.
Carl Bass, generální ředitel společnosti, uvedl, že pozitivní výsledky a makroekonomická situace společnost vede ke zvýšení výhledů na celý fiskální rok 2015. Autodesk očekává růst tržeb za celý rok o 10 až 12 % a 200 až 250 tis. nových předplatných služeb.
Titul (ADSK) klesá o 6 %.
Jan Tománek, Fio banka, a.s.
Související odkazy
Nejnovější:
- Širší index S&P 500 uzavírá úterní seanci růstem o 0,58%.
- DAX rostl bezmála o 0,7 %, Rheinmetall je po výsledcích blizko historickému maximu
- Index Dow Jones se drží v zelených úrovních.
- Dividenda Philip Morris ČR v roce 2025 a dalších letech
- UPS reportovala výsledky za 1Q, společnost plánuje propustit 20 tis. zaměstnanců
- Moneta Money Bank stáhla pražskou burzu do záporu
- USA: Spotřebitelská důvěra podle Conference Board v dubnu na 86 b. při očekávání 88 b.
- USA: Nové pracovní pozice dle JOLTs v březnu na 7192 tis. při očekávání 7500 tis.
- Americké akcie se obchodují bez jasného směru, výsledky zveřejnily Coca-Cola, PayPal, Kraft Heinz
- USA: Index cen domů FHFA v únoru meziměsíčně vzrostl o 0,1 % při očekávání růstu o 0,3 %