Duolingo ve 3Q reportovalo rekordní ukazatele aktivity
Jazyková společnost Duolingo provozující stejnojmennou aplikaci dnes reportovala hospodářské výsledky za 3Q. Růst výnosů a ukazatele aktivity na rekordní úrovně provázelo prohloubení čisté ztráty, které bylo důsledkem nedávného uvedení na burzu.
Výsledky společnosti Duolingo (DUOL) za 3Q 2021 | ||||
---|---|---|---|---|
3Q 2021 | Konsensus 3Q 2021 | 3Q 2020 | ||
Výnosy (mil. USD) | 63,6 | 60,5 | 45,3 | |
Čistá ztráta (mil. USD) | 29 | -- | 3,2 | |
Očištěná ztráta na akcii (EPS, USD/akcie) | 0,94 | 0,92 | -- |
Aplikace dosáhla nejvyššího počtu předplatného a aktivních uživatelů
Ve třetím kvartálu dosáhla společnost významného milníku v podobě rekordních hodnot měsíční aktivity uživatelů, která šla ruku v ruce s uhrazenými předplatnými. Ukazatele měsíčních aktivních uživatelů (MAUs) a denních aktivních uživatelů (DAUs), které jsou významné pro společnosti provozující platformy či aplikace za účelem trendových analýz, dosáhly ve třetím kvartálu nejvyšších hodnot od založení společnosti.
Ukazatele průměrné měsíční (MAUs) a denní (DAUs) aktivity meziročně dvouciferně vzrostly na rekordní úrovně (zdroj: prezentace výsledků)
Na konci čtvrtletí, které se datuje k 10. listopadu, evidovala společnost 49% nárůst platících uživatelů na 2,2 mil. Ukazatele aktivity na vzdělávací platformě dále informovaly o rekordním využívání aplikace, když průměrný počet aktivních uživatelů za měsíc (MAUs) dosáhl 41,7 mil. uživatelů a za den (DAUs) pak 9,8 mil. uživatelů.
Náklady na IPO prohloubily čistou ztrátu, dle výnosů však Duolingo provází růst
Celková suma objednávek se vyšplhala na 73,1 mil. USD, což značí oproti stejnému období minulého roku 57% nárůst. Objednávky předplatných z této sumy pak tvořily 55,4 mil. USD a meziročně vzrostly o 64 %.
Meziroční růst objednávek (vlevo) a výnosů (vpravo), zelená plocha zančí vliv předplatitelů, zatímco šedá plocha značí přínos neplátců (zdroj: prezentace výsledků)
Celkové výnosy v meziročním srovnání vzrostly o 40 % na 63,6 mil. USD, z hlediska zdrojů příjmů ale společnost řadí příjmy do čtyř kategorií: předplatná, reklamy, Duolingo test anglických dovedností a ostatní.
Příjmy z předplatného tvoří největší část výnosů společnosti (72,4 %) a meziročně vzrostly o 42 % na 46,03 mil. USD. Druhá položka s největší vahou na celkových výnosech jsou reklamní výnosy (14,2 %), které meziročně vzrostly o 34 % na 9,03 mil. USD. Třetím zdrojem příjmů společnosti je test anglických zdatností Duolingo (10,5 %), který meziročně zaznamenal nejmenší zvýšení o 19 % na 6,695 mil. USD. Ostatní příjmy se zbytkovou vahou 2,9 % představovaly výnosy 1,84 mil. USD s meziročním růstem o 179 %.
Lepší pohled na členění výnosů poskytuje níže uvedená tabulka.
Rozdělení výnosů společnosti dle zdroje příjmu | ||||
---|---|---|---|---|
Aktivita (váha na celkových výnosech) | 3Q 21 | 3Q 20 | ||
Předplatné (72,4 %) v mil. USD | 46,03 | 32,3 | ||
Reklamy (14,2 %) v mil. USD | 9,03 | 6,72 | ||
Test anglických dovedností (10,5 %) v mil. USD | 6,7 | 5,6 | ||
Ostatní (2,9 %) v mil. USD | 1,84 | 0,66 | ||
Celkové výnosy (100 %) v mil. USD | 63,6 | 45,3 |
Náklady spojené s IPO prohloubily čistou ztrátu
Provozní výdaje vzrostly oproti třetímu kvartálu loňského roku o 110 % na 38,9 mil. USD, což se podepsalo na prohloubení čisté ztráty. Společnost však ve své tiskové zprávě uvádí, že vyšší náklady byly projevem zvýšených kompenzací v podobě akcií v příležitosti nedávného a úspěšného vstupu na burzu (IPO).
Náklady na vědu a výzkum (R&D) pak vzrostly o 85 % na 29,3 mil. USD, zvýšené náklady společnost také uhradila při příležitosti propagace tematického zaměření back-to-school ("zpět do školy") a jeho sdílení na internetových médiích.
Výhled na 4Q a celý rok
Celkové objednávky pro následující kvartál společnost očekává v rozmezí 79-82 mil. USD, zatímco výnosy očekává v mezích 66,5-69,5 mil. USD.
Pro celý fiskální rok 2021 očekává společnost celkové objednávky v rozmezí 282,5-285,5 mil. USD a výnosy při 244-247 mil. USD.
Prioritou vzdělávací společnosti je růst uživatelské základny, efektivnější forma vzdělávání, růst předplatitelů, odpovídat požadavkům standardů jazykové způsobilosti a expandovat v oblasti vzdělání mimo výuku jazyků, o kterém jsme mimo jiné informovali po akci Duocon 2021.
Strategické cíle společnosti (zdroj: prezentace výsledků)
Piper Sandler zvýšil cílovou cenu na 182 dolarů
V reakci na zveřejnění hospodářských výsledků přispoupil analytik z Piper Sandler ke zvýšení cílové ceny na 182 USD, když původně držel cílovou cenu 156 USD. Průměrná cílová cena analytiků pokrývajících společnost Duolingo je 177,83 USD.
Vývoj akcií Duolingo od vstupu na burzu (zdroj: Bloomberg)
Akcie Duolingo Inc (DUOL) po otevření rostou o 2,4 % na 151,665 USD | |||
---|---|---|---|
Ukazatel | Ukazatel | ||
Kapitalizace (mld. USD) | 5,7 | P/E | -- |
Vývoj za letošní rok (%) | +8,41 % | Očekávané P/E | -- |
52týdenní minimum (USD) | 118,5 | Prům. cílová cena (USD) | 177,8 |
52týdenní maximum (USD) | 205,0 | Dividendový výnos (%) | -- |
Zdroj: Bloomberg, Duolingo
Martin Singer, Fio banka, a.s.
Nejnovější:
- Širší index S&P 500 uzavírá úterní seanci růstem o 0,58%.
- DAX rostl bezmála o 0,7 %, Rheinmetall je po výsledcích blizko historickému maximu
- Index Dow Jones se drží v zelených úrovních.
- Dividenda Philip Morris ČR v roce 2025 a dalších letech
- UPS reportovala výsledky za 1Q, společnost plánuje propustit 20 tis. zaměstnanců
- Moneta Money Bank stáhla pražskou burzu do záporu
- USA: Spotřebitelská důvěra podle Conference Board v dubnu na 86 b. při očekávání 88 b.
- USA: Nové pracovní pozice dle JOLTs v březnu na 7192 tis. při očekávání 7500 tis.
- Americké akcie se obchodují bez jasného směru, výsledky zveřejnily Coca-Cola, PayPal, Kraft Heinz
- USA: Index cen domů FHFA v únoru meziměsíčně vzrostl o 0,1 % při očekávání růstu o 0,3 %