Fundamentální analýza společnosti Komerční banka
Komerční banka patří k nejvýznamnějším bankovním institucím v České republice, kde je třetí největší bankou podle výše aktiv a počtu klientů. Skupina Komerční banky (KB) poskytuje klientům komplexní služby v oblasti drobného, podnikového a investičního bankovnictví.
Oblast podnikového a investiční bankovnictví zahrnuje obsluhu velkých korporací, středních podniků a municipalit. KB je součástí skupiny Société Générale. V oblasti drobnéhobankovnictví se společnost zaměřuje na poskytování komplexních finančních služeb fyzickým osobám a malým podnikům. Banka nabízí klientům depozitní a úvěrové produkty a platební služby. Klienti mohou také vedle standardních bankovních produktů využít možnosti pojištění, důchodového připojištění, uzavřít smlouvu o stavebním spoření nebo leasingovou smlouvu, či investovat do podílových či zajištěných fondů. Komerční banka prostřednictvím bankovních poradců a přímého bankovnictví poskytuje klientům platební služby, financování obchodu,
leasing, factoring, úvěrování, správu aktiv, služby kapitálového trhu, finanční poradenství a další služby. Služby samotné Komerční banky využívalo v roce 2008 téměř 1,63 milionu
zákazníků prostřednictvím 394 poboček a 673 bankomatů po celé České republice a takéformou telefonního, internetového a mobilního bankovnictví. V regionu bankovního sektoru střední Evropy je Komerční banka na třetím místě pokud jde o tržní kapitalizaci - hned za polskou Pekao a maďarskou OTP.