Facebook ve 4Q reportoval růst výnosů nad očekávání
Facebook reportoval ve 4Q výnosy nad konsensem, opět robustně rostly výnosy z mobilní reklamy (+84 %). Společnost oznámila, že dojde k poklesu hodin, které uživatelé stráví na síti. Negativní dopad do výnosů však nemusí být nutností, tvrdí firma.
Výsledky společnosti Facebook Inc (FB) za 4Q 2017 | ||||
---|---|---|---|---|
4Q 2017 | *Konsensus 4Q 2017 | 4Q 2016 | ||
Výnosy (mld. USD) | 12,97 | 12,54 | 8,03 | |
Čistý zisk (mld. USD) | 4,23 | -- | 2,39 | |
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) | 2,39 | 2,26 | 1,41 |
* Konsensus Bloomberg
Pokračující výrazný růst
Největší sociální síť světa Facebook včera reportovala výsledky za čtvrtý kvartál a za fiskální rok 2017. Firma vykázala nárůst čistého zisku za poslední čtvrtletí minulého roku na 4,27 miliard dolarů, k čemuž napomáhaly zejména výnosy z mobilní reklamy. Co se týče celkových výnosů ve čtvrtém kvartále, rostl o 47 %. V procentuálním vyjádření rostly stejně i výnosy za celý fiskální rok, které činily 40,65 miliard dolarů. Čistý zisk za fiskální rok dosáhl 15,93 miliard dolarů.
Vývoj celkových výnosů a výnosů z reklam; Zdroj: Facebook
Výnosy z mobilní reklamy vzrostly meziročně o 84 %.
Výnosy z reklamy činily v posledním čtvrtletí celkově 12,78 miliard dolarů, což je zhruba o půl miliardy více, než v konsensu očekávali analytic oslovení agenturou Bloomberg. Největší část výnosů z reklamy pak samozřejmě činí výnosy z mobilní reklamy (89% podíl na celku), které v meziroční komparaci s posledním kvartálem roku 2016 vzrostly o 84 %.
V posledních třech měsících roku 2017 Facebook získal v meziročním srovnání 14 % nových uživatelů. V současné chvíli má sociální síť 2,13 miliard měsíčních aktivních uživatelů. Počet denních aktivních uživatelů pak vzrostl na 1,40 miliardy uživatelů.
Počet aktivních denních uživatelů od 4Q 2015; Zdroj: Facebook
Změny v News Feed zapříčiní pokles hodin strávených uživately na síti
Facebook také oznámil, že jeho uživatelé v budoucnu budou na sociální síti trávit výrazně méně času. Důvodem jsou změny provedené na News Feed, které by měly snížit agregovaný čas strávený uživateli na sociální síti cca o 50 milionů hodin ročně. Facebook tak reagoval na kritiku jeho algoritmů, které měly dávat velký prostor fake news. Nově budou algoritmy upřednostňovat zejména statusy a sdílení rodiny a přátel. Sníží se navíc podíl reklamy. Akcie Facebooku na tyto informaci reagovaly 5% poklesu v after - marketu. Po konferenčním hovoru však akcie obrátily směr, když Facebook oznámil, že pokles agregovaných hodin strávených na síti nemusí mít nutně dopad do výnosů. V současné chvíli v předobchodí fázi akcie posilují o 1,58 %.
Výsledky k dispozici zde.
Facebook Inc (FB) včera uzavřel na 186,89 USD | |||
---|---|---|---|
Ukazatel | Ukazatel | ||
Kapitalizace (mld. USD) | 545,4 | P/E | 30,3 |
Vývoj za letošní rok (%) | +5,9 | Očekávané P/E | 22,4 |
52týdenní minimum (USD) | 130,3 | Prům. cílová cena (USD) | 219,7 |
52týdenní maximum (USD) | 190,7 | Dividendový výnos (%) | -- |
Zdroj: The Financial Times, Bloomberg, Facebook
František Mašek, Fio banka, a.s.
Nejnovější:
- Eurozóna: Peněžní zásoba M3 v březnu meziročně vzrostla o 3,6 % při očekávání 4,0 %
- Frankfurtská burza posiluje
- Philip Morris ČR zveřejnil výsledky za rok 2024, tržby vzrostly o 5 %, čistý zisk zůstal stabilní
- Pražská burza v úvodu obchodování oslabuje, Philip Morris ČR zveřejnil výsledky za rok 2024
- Na asijsko-pacifických trzích zavládl opatrný optimismus
- Akciový výhled
- Evropské futures kontrakty mírně posilují
- Německo: Spotřebitelská důvěra GfK v květnu na -20,6 b. při očekávání -25,8 b.
- Očekávané události: Velkoobchodní zásoby, spotřebitelská důvěra (USA)
- Závěrečná hodina přinesla umazání ztrát, S&P 500 +0,06 %