Walt Disney svými výsledky za 1QFY20 překonal očekávání i počtem předplatitelů Disney+
Společnosti se podařilo překonat se svými tržbami ve výši 20,86 mld. USD a EPS adj. na úrovni 1,53 USD/akcii konsenzuální očekávání analytiků. Disney+ zaznamenala boom počtu předplatitelů na 26,5 mil. Dařilo se například prodeji značek Frozen, Star Wars či Toy Story, tradiční Mickey & Minnie Mouse však v tomto čtvrtletí neuspěla.
Výsledky společnosti The Walt Disney Company (DIS) za 1Q 2020 | ||||
---|---|---|---|---|
1Q 2020 | Konsensus 1Q 2020 | 1Q 2019 | ||
Tržby (mld. USD) | 20,86 | 20,81 | 15,30 | |
Čistý zisk (mld. USD) | 2,13 | -- | 2,79 | |
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) | 1,53 | 1,46 | 1,84 |
Bob Iger, CEO společnosti, uvedl tiskovou zprávu slovy: „Zaznamenali jsme opravdu silný první kvartál, pro nějž bylo význačné spuštění našeho Disney+, které předčilo naše největší očekávání.“
Hospodářské výsledky
Provozní zisk na úrovni 4,002 mld. USD zaznamenal 9% procentní navýšení (y-y). Volné cash flow dosáhlo 292 mil USD a meziročně tak kleslo o 68 %. Efektivní daňové zatížení, kterému čelila společnost, pak vzrostlo o 1,4 p.b. na 18,8 %.
Výkonnost jednotlivých segmentů
První kvartál přinesl v segmentu Media Networks 24% posílení ukazatele tržeb, který tak byl vykázán na 7,4 mld. USD. Provozní zisk rostl podobným tempem 23 % na konečných 1,6 mld. USD.
Segment Parks, Experiences and Products zaznamenal nárůst tržeb o 8 % na 7,4 mld. USD a u provozního zisku pak o 9 % na 2,3 mld. USD. Dobrá kondice segmentu se odvíjela obzvláště od posílení na obchodních licencích značek Frozen, Star Wars a Toy Story či vyšším výdajům návštěvníků mezinárodních parků a provozovaných rezortů. Naopak klíčové značce Mickey & Minnie se nedařilo.
Studio Entertainment a jeho divize reportovaly tržby ve výši 3,8 mld. USD, tedy o 2 mld. Meziročně více. Provozní zisk pak narostl o 639 mld. Na 948 mld. USD. Za silnými tržbami stojí například úspěch filmů Frozen II a Star Wars: The Rise of Skywalker.
Direct-to-Consumer & International segment ohlásil, že mu tržby vzrostly o 3,1 mld. Na konečných 4,0 mld. USD. Segment však zaznamenal i narůstající provozní ztrátu, která se meziročně prohloubila o 557 mil. na současných 693 mil. USD. Za narůstající ztrátou stojí údajně náklady spojené s uvedením nové streamovací služby Disney+ na trh, konsolidace Hulu a vyšší ztráta zaznamenaná u ESPN+. Ztráta u posledního zmíněného streamu, ESPN+, dosáhla takovéto výše kvůli vyšším nákladům na program (příkladem náklady na práva k Ultimate Fighting Championship (UFC)) a nárůst výdajů na marketing.
Předplatitelé streamovacích služeb
Nový vyzyvatel dominantních značek Netflix či HBO na trhu se streamovacími službami si podle reportovaných čísel vede nad očekávání dobře. Disney+ si ukořistil na trhu 26,5 mil. „předplacených“ uživatelů za více jak 2 měsíce od svého spuštění. V konsenzu přitom analytici podle agentury Bloomberg očekávali okolo 20,8 mil. předplatitelů.
Nicméně toto číslo má jednu vadu: nejedná se totiž pouze o zaplácané předplatné. Bob Iger v rámci konferenčního hovoru připustil, že okolo 20 % veškerých předplacených členství jde na vrub distribučnímu partnerství s Verizon, díky němuž někteří klienti partnerské společnosti získali celoroční předplatné pro Disney+ zdarma.
Podle mnohých analytiků stálo pak za silným růstem počtu předplatného série The Mandalorian z prostředí Star Wars, jejíž první sezóna skončila již v prosinci a uvedení jejího pokračování se očekává v listopadu tohoto roku.
Stanice Hulu meziročně přidala více jak 1/3 předplatitelů na 30,4 mil. a ESPN+ pak přidal za rok 5,2 mil. předplatitelů na současných 6,6 mil.
Přehled počtu předplatitelů největších značek na trhu se streamovacími službami.
Zdroj: CNBC
Co se týče průměrných měsíčních tržeb na platícího uživatele, tak Disney plus reportovala 5,56 USD a ESPN+ 4,44 USD na platící hlavu.
Kompletní tisková zpráva k nalezení zde.
Vývoj na burze
Akcie společnosti momentálně v rámci premarketu posilují o 0,53 %.
Walt Disney Co/The (DIS) včera posílila o 2,4 % na 144,73 USD | |||
---|---|---|---|
Ukazatel | Ukazatel | ||
Kapitalizace (mld. USD) | 261,3 | P/E | 33,0 |
Vývoj za letošní rok (%) | +0,1 | Očekávané P/E | 27,4 |
52týdenní minimum (USD) | 107,3 | Prům. cílová cena (USD) | 159,9 |
52týdenní maximum (USD) | 153,4 | Dividendový výnos (%) | 1,2 |
Zdroj: The Walt Disney Company, Bloomberg, CNBC
Miloslav Blín, Fio banka, a.s.
Související odkazy
- Walt Disney oznámilo výsledky za 1Q, očištěný zisk na akcii vzrostl více než se očekávalo
- Hulu Tv od Disney se dohodlo s FuboTV na spojení online televizního vysílání
- Zámořské indexy mírně ztrácí
- Disney reportuje dobré výsledky za 4Q a vydává optimistický výhled na následujíci roky
- Disney reportovalo výsledky za 3Q, segment online streamingu je poprvé profitabilní
Nejnovější:
- Frankfurtská burza uzavírá obchodní seanci s růstem
- ČEZ: Stát koupí 80% podíl v EDU II
- Pražská burza ve středu odepisovala
- USA: Zásoby surové ropy podle EIA se k 25. dubnu snížily o 2 696 tis. barelů
- USA: Pokračující prodeje domů v březnu meziměsíčně vzrostly o 6,1 % při očekávání 1 % růstu
- USA: Deflátor výdajů na osobní spotřebu v březnu meziročně vzrostl o 2,3 % s očekáváním 2,2 %
- Americké indexy v červeném, před trhem byl reportován pokles HDP a výsledky oznámil Caterpillar
- USA: Osobní příjem v březnu vzrostl o 0,5 % při očekávání růstu o 0,4 %
- Volkswagen reportuje v 1Q smíšeně: dodávky dle očekávání, pokles čistého zisku a zachování výhledu
- Starbucks reportoval slabší porovnatelné tržby, provozní zisk meziročně poklesl o 45 %