Coca-Cola ve 4Q benefitovala ze solidní poptávky, výhled na FY22 ohrožuje inflace
Nápojový gigant Coca-Cola dnes před trhem reportoval hospodářské výsledky za 4Q a fiskální rok. Růst výnosů zrcadlil zvýšenou poptávku po produktech všech segmentů společnosti. Významný podíl na hospodaření měly mimo jiné společnosti Bodyarmor a Costa Coffee. Výhled na rok 2022 sužuje inflace.
Výsledky společnosti Coca-Cola (KO) za 4Q 2021 | |||
---|---|---|---|
4Q 2021 | Konsensus 4Q 2021 | 4Q 2020 | |
Tržby (mld. USD) | 9,47 | 8,93 | 8,6 |
Čistý zisk (mld. USD) | 2,4 | -- | 1,46 |
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) | 0,45 | 0,41 | 0,47 |
Ve čtvrtém kvartálu vzrostly čisté výnosy o 10 % na 9,47 mld. USD, zatímco organické výnosy vykázaly růst o 9 %. Kratší čtvrtletí o šest pracovních dnů mělo mírně negativní dopad na výnosy. V celém fiskálním roce vzrostly výnosy o 17 % na 38,7 mld. USD a organické výnosy zaznamenaly růst o 16 %.
Marže společnosti klesla ve 4Q oproti předchozímu kvartálu o 9,5procentního bodu na 17,7 %. V rámci fiskálního roku klesla marže o 0,6procentního bodu na 26,7 %. V obou případech bylo snížení ukazatele zapříčiněno výrazným zvýšením marketingových výdajů oproti předchozímu roku.
Zlepšení oproti loňskému roku zaznamenal nápojový král v cash-flow výkazech, když v roce 2021 oproti předchozímu roku vygeneroval o 2,8 mld. USD více peněžních prostředků. Celkem tak provozní cash-flow společnosti činilo 12,6 mld. USD. Vyšší cash-flow bylo odrazen silné tržní exekuce a řízení pozice pracovního kapitálu.
Coca-Cola dokončila nákup Bodyarmor
Společnost dokoupila zbývající 85% podíl ve společnosti Bodyarmor, jež produkuje širokou škálu sportovních nápojů. V roce 2021 byla společnost na druhé pozici v žebříčku své kategorie podle srovnání maloobchodních prodejů ve Spojených státech.
Členění dle segmentů
Prodeje perlivých nápojů ve 4Q vzrostly meziročně o 8 % v důsledku silného tržního momenta na všech světových trzích. Nápoje značky Coca-Cola vzrostly meziročně o 7 %, zatímco varianta bez cukru zaznamenala dvouciferný růst.
Segment výživy, džusů, mléčných výrobků a rostlinných produktů rostl o 11 % meziročně. Stejně jako v případě perlivých nápojů byl i zde motorem prodejů žíznivý trh.
Tržby divize hydratačních a sportovních nápojů, kávy a čaje s 12% meziročním růstem byly poháněny silnou tržní pozicí sportovních nápojů Bodyarmor. Stejně jako v minulém kvartálu mělo otevírání kaváren společnosti Costa Coffee pozitivní vliv na růst segmentu, a to především ve Spojeném království.
Výhled na rok 2022 ovlivněn inflací
Společnost ve svém výhledu na fiskální rok 2022 uvedla, že očekává růst organických výnosů na očištěné bázi o 7-8 % (tržní konsensus činil 8,4% růst). Zisk na akcii má ve fiskálním roce zaznamenat růst o 5-6 %.
Negativní vliv na hospodaření podniku bude mít inflace, která má na růst porovnatelných tržeb působit protichůdně, a to snížením o přibližně 5 %.
Efektivní daňová sazba je očekávána na úrovni 20 %.
Akcie Coca-Cola v předburzovní fázi rostou o 0,93 % na 61,61 USD.
Akcie Coca-Cola Co/The (KO) včera klesly o 1,5 % na 61,04 USD | |||
---|---|---|---|
Ukazatel | Ukazatel | ||
Kapitalizace (mld. USD) | 263,7 | P/E | 26,2 |
Vývoj za letošní rok (%) | +3,1 | Očekávané P/E | 25,1 |
52týdenní minimum (USD) | 49,0 | Prům. cílová cena (USD) | 64,1 |
52týdenní maximum (USD) | 62,3 | Dividendový výnos (%) | 2,8 |
Zdroj: Bloomberg, Coca-Cola
Martin Singer, Fio banka, a.s.
Související odkazy
Nejnovější:
- USA: Index spotřebitelské důvěry University of Michigan v listopadu dle konečných dat na 71,8 b.
- USA: Index PMI ve výrobě v listopadu dle předběžných dat na 48,8 b.
- Americké akcie v úvodu mírně posilují, společnosti Copart a Ross Stores rostou po výsledcích
- Americké futures oscilují kolem nuly
- Pohled analytiků na vládní návrh USA ohledně nuceného prodeje prohlížeče Chrome společnosti Alphabet
- Vývoj cen komodit: Zemní plyn (-3,3 %), měď (-1,15 %), stříbro (+1,15 %)
- Vývoj měnových párů: USD/CZK 24,31
- Prezentace z webináře k akciím Kofola ČeskoSlovensko
- Softwarová společnost Intuit reportovala solidní výsledky za 1Q, výhled pro 2Q je pod očekáváním
- Kofola: konferenční hovor s managementem společnosti