Platební styk v ČR
Příchozí i odchozí platby v českých korunách v rámci ČR jsou u nás zcela zdarma. Stejně tak jsou zdarma okamžité platby poslané z Internetbankingu nebo Smartbankingu.
V rámci Fio banky jsou všechny platby nejen bez poplatků, ale navíc jsou na cílovém účtu připsány online, a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu včetně víkendů a státních svátků.
- Převody online a zdarma platí i pro platby mezi českou a slovenskou Fio bankou.
Zdarma u nás v CZK máte:
- Okamžité platby do jiných bank v ČR
- Platby na kontakt
- Standardní odchozí a příchozí platby zaslané v rámci ČR
Typy plateb
Okamžitá - platbu doručíme přibližně do 10 sekund, a to i v noci, o víkendu nebo ve státní svátek. Jako okamžitou je možné odeslat jednorázovou platbu v českých korunách v objemu do 100 tisíc Kč, a to pouze do bank, které podporují příjem takových plateb. Okamžitě se snažíme odeslat každou platbu, pokud splňuje dané parametry. Nemusíte se tak o nic navíc starat.
Platba na kontakt – platba, pro jejíž odeslání nemusíte znát číslo účtu příjemce, ale pouze jeho telefonní číslo. Na kontakt je možné poslat jednorázový příkaz do výše 5 000 Kč na telefonní číslo, které je ve službě registrované (ve Smartbankingu nebo Internetbankingu). Takovou platbu se vždy snažíme odeslat okamžitě. Více informací o Platbách na kontakt najdete v Častých dotazech.
Standardní – ikdyž ponecháte typ platby jako standardní, snažíme se ji automaticky doručit okamžitě. V případě, že to není možné a platba je zadaná do poledne ve všední den, doručíme ji ještě týž den. Jinak je standardní doba doručení do konce následujícího pracovního dne.
Prioritní – při zadání platby do 13:50 ve všední den, ji doručíme ještě ten samý den. Není to okamžitá platba. Prioritní platbu není potřeba zadávat, pokud platbu provádíte ve všední den před polednem, to ten samý den doručíme i platbu odeslanou standardně.
Jak správně zadat tuzemskou platbu? Podívejte se na video.
Silné ověření
U některých obchodníků je možné, že ještě nebudou mít v platebních terminálech implementovaný nový software v souvislosti s evropskou směrnicí PSD2, a tak může dojít k zamítnutí bezkontaktní transakce. V takovém případě je zcela jednoduché řešení. Stačí kartu do terminálu zasunout a potvrdit PINem.